ANASAYFA / TEDAVİLERİMİZ / ESTETİK DİŞ HEKİMLİĞİ / PORSELEN LAMİNA
Porselen Lamina Nedir ?
Özellikle ön grup dişlerde tercih edilen laminalar 0,3-0,5 mm incelikte porselenlerdir. Günüzmüzde porselenin fiziksel özelliklerinin güçlendirilmesiyle restorasyonların çok daha ince yapılabilmeleri sağlanmıştır.
Son yıllarda diş hekimliği daha konservatif bir yaklaşımla, daha az doku kaybı gerektiren restoratif işlemleri ön plana çıkartmaktadır. Porselen laminalar, diş dokusundan çok az veya çoğu zaman hiç preparasyon gerektirmeden uygulanabilen restorasyonlardır. Özel yapıştırıcılar kullanılarak yapıştırılan laminaların renk geçirgenliğinin çok iyi olması estetik olarak mükemmel sonuçlar alınmasını sağlamaktadır.
Laminaların sağlıklı, dayanıklı hem de renk stabilitelerinin çok iyi olması günümüzde çok yaygın bir restoratif seçenek olmasını sağlamıştır.

Laminaların ne gibi avantajları vardır?
- Çok az preparasyon veya hiç preparasyon gerektirmeyerek diş yüzeyine uygulanır
- Dayanıklıdırlar
- Renk stabiliteleri çok iyidir
- Renk seçenekleri mevcuttur
- Dişlerdeki kırık, çatlak, büyük dolgular ve renklenmeler rahatlıkla tedavi edilebilir
- Dişler arasındaki aralıklar hem estetik hem de doğal bir görünüme sahip olacak şekilde restore edilebilir
- Lekenmeye ve aşınmalara karşı dirençlidirler.

Laminaları ömür boyu kullanabilir miyim?
- Laminalarda uygun porselen ve yapıştırma materyallerinin kullanımı ve bu tip restorasyon için uygun hastanın seçilmiş olması çok önemlidir.
- Hastanın uygulayacağı iyi bir ağız bakımı ve dikkatiyle çok uzun yıllar ilk günkü gibi kullanılabilir.

Laminalar hangi hastalara uygulanabilir?
- Renklenmiş  ön grup dişlerde
- Çapraşık, düzensiz, seviye problemi olan eğri dişlerde
- Ayrık dişlerde
- Büyük, eski ve renk problemi olan dolgularda
- Kırık ve aşınmış dişlerin restorasyonlarında
- Beyazlatma ile tedavi edilemeyen antibiyotik ve aşırı flor kullanımına bağlı olarak oluşan renklenmelerde
- Kozmetik olarak hastanın dişlerinden memnun olmadığı durumlarda uygulanabilirler

Laminalar kimlere uygulanamaz?
- Tırnak yeme, diş gıcırdatma gibi parafonksiyonel alışkanlıkları olan, aşırı çene bozuklukları ve diş harabiyeti olan hastalara uygulanmamalıdır.

Laminalar nasıl yapılır?
- Hastanın gülüş dizaynının belirlenmesi için çekilen fotoğraf ve filmlerle beraber hastadan elde edilen modeller üzerinde çalışmalar yapılır
- Hastanın yaşı cinsiyeti dudak formu yüz şekli gibi etkenler değerlendirilerek gülümseme dizaynı yapılır
- Hasta ile beraber bu çalışmalar değerlendirilir ve kompozit materyalinden  hazırlanan laminalar hasta ağzında denenir ve bu aşamada hasta, restorasyonun formu hakkında bilgi sahibi olur
- Doktor ve hasta kompozit restorasyon üzerinde gerekli düzeltmeleri yaparak dişin son formuna karar verirler.
- Diş yüzeyinde gerekli hazırlıklar yapılır ve hasta geçici restorasyonlarını hemen kullanmaya başlar
- Porselen provaların yapılması ve sıralanmasının ardından diş yapısına çok güçlü bağlanan özel yapıştırıcılarla dişe yapıştırılır
- Ağızda son düzeltme ve parlatmalar yapılır

Laminaların bakımları nasıldır?
- Bakımları doğal dişler gibidir, iyi bir ağız bakımı ile yıllarca sorunsuz olarak kullanılabilirler.
- Laminalar bu gülümseme için diş dokusunda neredeyse hiçbir operasyon uygulamadan yapılabilen estetik ve uzun ömürlü restorasyonlardır.